نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

دلایل رایج برای خرید دستگاه تصفیه هوا

  1. آسم
  2. گرد و غبار
  3. افزایش کیفیت عمومی هوا
  4. آلودگی ترافیکی موجود در فضای بسته
  5. حیوانات خانگی
  6. گرده‌های حاصل از گل‌های فصلی
  7. دود سیگار

 

 

عامل های زیادی در منازل هستند که می توانند به سلامتی شما آسیب برساند که به 10 مورد از آنها اشاره می شود.


آزبست
برای عایق در برابر آتش سوزی از آزبست استفاده می شود. ذرات بسیار ریز آزبست از طریق تنفس وارد ریه می شود. این ماده باعث ایجاد سرطان های شکمی، زخم در ریه، سرطان ریه و بیماری مزوتلیوما می شود.
فیلتر هپای موجود در دستگاه های تصفیه هوا این آلاینده از بین می برد
دود سیگار
انواع دخانیات ( قلیان، سیگار، پیپ و ....) مواد شیمیایی دارد که تا مدتها بعد از خاموش کردن در محیط وجود دارد. بیماریهای ریوی، بیماریهای قلبی، سرطان ریه، سوزش و خارش چشم، بینی، گلو و ریه ها، آسم و .... در اثر سیگار رخ می دهد. فیلتر Tio2 و فیلتر کربن اکتیو موجود در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.
رادون
رادون گاز ( بی رنگ، بی بو و بی مزه ) از رادیو اکتیو که منشاء آن زمین و خاک است. این گاز از شکافهای فونداسیون، چاه و مصالح ساختمانی به خانه وارد می شود. از طریق تنفس وارد بدن شده و در دراز مدت زیانبار است. تنفس گاز رادون سبب سرطان ریه است. فیلتر Tio2 و فیلتر کربن اکتیو در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.
آلاینده های بیولوژیکی
سلولهای پوست مرده ، حیوانات خانگی و جانداران ریز میکروسکپی روی بدن آنها مانند ( حشرات، قارچها، کپک و... ) که در محیط زندگی انسان وجود دارند همه باعث آلودگی هوای خانه می شوند. این آلاینده ها در خانه طیف گسترده دارند لذا بیماریهایی که تولید می کنند نیز گسترده است
این آلاینده ها سبب ( آسم، تب، سوزش و خارش چشم، بینی، گلو و ریه ها و غیره ) هستند.
فیلتر کربن فعال در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.
NO2
دی اکسید نیتروژن از مونواکسید کربن است و به اندازه آن خطرناک است علاوه بر ان NO2 توانایی تولید ازن را نیز دارد . ازن به مقدار زیاد سبب مسمومیت می شود.
فیلتر Tio2 و فیلتر کربن اکتیو موجود در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.
مونو اکسید کربن
مونواکسید کربن بی رنگ و بی بو است. دود سیگار سبب تولید این گاز خطرناک است سوختن گاز و چوب در ( کوره، فر، شومینه، بخاری و ... ) و بنزین اتومبیل نیز این گاز را تولید می کنند. مقدار زیاد این گاز سبب (سرگیجه، تهوع، سر درد و در نهایت مرگ و مقدار کم آن باعث کسلی در افراد می شود.
فیلتر Tio2 و فیلتر کربن اکتیو موجود در دستگاههای تصفیه هوا این گاز را جذب می کند.
گازهای ارگانیک
منابع گوناگون مانند ( شوینده ها، رنگها، چسب، حشره کشها و آفت کشها، دستگاههای پرینتر و فتو کپی، برخی لوازم منزل و مصالح ساختمانی، ماژیک و ... ) گازهای ارگانیک یا ترکیبات ارگانیک فرار ( VOC) را تولید می کنند.
این گازها سبب سر درد، تهوع، سوزش و خارش چشم، بینی، گلو و بیماریهای جدی تر مانند سرطان و آسیب به سیستم عصبی مرکزی می شود.
فیلتر کربن اکتیو موجود در دستگاههای تصفیه هوا در از بین بردن این آلاینده بسیار موثر است.
ذرات معلق و گرد و خاک
این ذرات در هوا معلق بوده و وارد ریه می شود دود سیگار، ریز گردها و سیستمهای گرمایی مثل شومینه، بخاری، مشعل و ... عامل تولید این ذرات هستند سوزش و خارش چشم، بینی، گلو و مشکلاتی مانند برونشیت و حتی سرطان را سبب می شوند.
فیلتر کربن اکتیو موجود در دستگاههای تصفیه هوا در از بین بردن این آلاینده ها موثر هستند.
سموم، حشره کشها و آفت کش ها
این مواد با تولید گازهای سبب سوزش و خارش چشم، بینی، گلو و مشکلات جدی سیستم عصبی مرکزی، کلیه ها و سرطان می شود تا حد ممکن مصرف نکنید و چنانچه ملزم به مصرف هستید. طبق دستور العمل روی آن عمل نمایید باقی مانده این مواد را در خانه نگه ندارید زیرا گازهای متصاعد شده از آنها باعث آلودگی هوا می شود.
فیلتر Tio2 موجود در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.
فرمالدهید
فرمالید CH2O در دمای اتاق به شکل گاز و یک ترکیب ارگانیک فرار است نامرئی و بوی تند و قابل تشخیص دارد. در خانه در اثر ( دود سیگار، انواع چسبها، پارچه های فشرده چوب فشرده برای ساخت کابینت و دکوراسیون ) ایجاد می شود.
فیلتر Tio2 موجود در دستگاههای تصفیه هوا این آلاینده را جذب می کند.



:: موضوعات مرتبط: لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: عوارض دستگاه تصفیه هوا , قيمت دستگاه تصفيه هوا سامسونگ , دستگاه تصفیه هوا مورد تایید وزارت بهداشت , بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران , دستگاه تصفیه هوا coway , دستگاه تصفیه هوا نئوتک , مشخصات دستگاه تصفیه هوای خوب , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()